Anastazjowy Domek

Urządzenia techniczne, które można wykorzystać w Rodowym Siedlisku. Nowatorskie, ekologiczne rozwiązania. Prąd, woda, ciepło. Budownictwo.

Moderator: Hipka

Re: Anastazjowy Domek

Postprzez szron » 12 Sie 2013, 13:13

tyż prowda, hej! chyba drzewo wolaloby byc domkiem jeszcze przez nastepne 100 lat :)
szron
 

Re: Anastazjowy Domek

Postprzez leon » 12 Sie 2013, 19:22

Dyskusja się rozkręca. Lasów niema, jest farma desek. Dobrze opisane jest w tym tekście O czym świadczą nasze lasy? http://pracownia.org.pl/dzikie-zycie-numery-archiwalne,2316,article,5462 I co do lasu ze wschodu, była głośna sprawa w Toruniu, jak niedlaeko UMK jednemu naukowcowi budowli domek - wszystko cacy, pech dla nich że dla zabawy zmierzył licznikiem Geigera :D . Cały transport wrócił do siebie. Było to chyba w teleexpresie, ale nie aż tak dawno.

Hipka ma rację z tak zwanym siodłem, to coś jak robienie stawu naturalnego - czyli warstwa 30-40cm gliny , ale na tym jest domek a nie woda. Myślałem o wykonaniu prostych drenów, ale oba sposoby można połączyć, i warto zebrać więcej wiedzy jak nie tak dawno stawiali naturalne proste tanie domy. Budynki z gliny i słomy są sprawdzone, z małą ilością drewna, dlatego tą technologię wybrałem. Rozwiązania wybieram sprawdzone, od praktyków, to po prostu efektywna droga naprzód.
Podłogi są robione właśnie tak - słoma, na to deski, niektórzy dają jeszcze 3-5 cm przerwy "dla wentylacji" - od poziomu słomy, inni kładą bez tego.

Jak ma być domek drewniany, ale zalany chemicznym syfem, to lepiej poszukać innego rozwiązania. Bardzo dobre właściwości ma zwykła prasowana ziemia, i można to pewnie zamówić w PL. http://www.ekogazeta.com.pl/ekodom/item/336-buduj-dom-z-ziemi-prasowanej.html - opis dosyć konkretny. Cegły eko, ale ich wadą jest babranie się. W Afryce robią też domki z ziemi Image http://designsekcja.pl/ghana-domy-z-ziemi/ . Artykuł o cegłach z samej gliny i słomy , jak widać trwałe : http://www.naturalnydom.com/trwalosc_cegiel.htm

Trzymam się cały czas technologii glina drewno słoma, ponieważ jest to robione własnymi rękami a nie tłuczone przez maszynę jak cegły, poza tym szkielet powstaje bardzo szybko, wypełnienie też, a tynkowanie (na siatce z listew) warstwy 10cm dla 2 osób to niejest wielki trud. Ale to zależy od gustu, podejścia do domu. No i można się trochę pobawić zdobiąc dom w różne wzory. A pas niebieski na zewnątrz domu i wokół drzwi odstrasza owady, sprawdzone, kiedyś babcia miała to w domku z prlu , a sam pomysł ma pewnie więcej niż sto lat.

I jeszcze co do dachu, jak domek ma być zielony w każdym sensie, warto dać na dach mech/trawę itp rośliny, są takie które będą dobrze rosły, a zapewnią one dodatkową darmową izolację.
leon
 
Posty: 182
Rejestracja: 22 Paź 2011, 18:39
Miejscowość: centrum pl

Re: Anastazjowy Domek

Postprzez szron » 13 Sie 2013, 09:35

OK. To ja bede szukal informacji o technologii kamien/drewno/ocieplenie naturalne (np. sloma, konopie itp.), dach rowniez drewno (gont, klepka itp.) bo taka bardziej do mnie "przemawia" :) a ktos inny moze rozwijac tutaj wszelkie aspekty zwiazane z systemem glina (ziemia ubijana)/sloma/drewno. Dachow "zielonych" przy wykorzystaniu tradycyjnych materialow izolacyjnych nie polecam.
szron
 

Re: Anastazjowy Domek

Postprzez Hipka » 19 Sie 2013, 08:07

A ja kocham takie chatki - na razie wnętrze. Ma klimat, prawda?
Nie posiadasz wymaganych uprawnień, by zobaczyć pliki załączone do tej wiadomości.
Awatar użytkownika
Hipka
 
Posty: 844
Rejestracja: 09 Sty 2011, 17:00
Miejscowość: Polesie

Re: Anastazjowy Domek

Postprzez Hipka » 19 Sie 2013, 08:12

A teraz chatka z zewnątrz, warzywnik...
Nie posiadasz wymaganych uprawnień, by zobaczyć pliki załączone do tej wiadomości.
Awatar użytkownika
Hipka
 
Posty: 844
Rejestracja: 09 Sty 2011, 17:00
Miejscowość: Polesie

Re: Anastazjowy Domek

Postprzez Hipka » 19 Sie 2013, 08:19

A teraz gliniana chatka, żeby nie było, że dyskryminuję :). Co prawda to drewno jest moim ukochanym materiałem na dom, ale ta nieźle wygląda, prawda?
Nie posiadasz wymaganych uprawnień, by zobaczyć pliki załączone do tej wiadomości.
Awatar użytkownika
Hipka
 
Posty: 844
Rejestracja: 09 Sty 2011, 17:00
Miejscowość: Polesie

Re: Anastazjowy Domek

Postprzez szron » 19 Sie 2013, 08:25

Prze-piekne :) choc dostrzegam tu lekkie photoshopowanie ale co tam :) Na pierwszym zdjeciu/obrazie harmonia kolorow i swiatla jest po prostu idealna :) To nie sa zdjecia z nowoczesnego miesiecznika o wnetrzach, gdzie wszystko jest takie "sliczne" tylko nie dostrzegam tam... czlowieka, to taki "element" ktorego projektant nie przewidzial w swojej tworczosci :) ktory zaburzylby mu pewnie jego idealna wizje :) Na pierwszym zdjeciu widze i czuje ludzi ktorzy tam mieszkaja (mieszkali), sa zaraz niedaleko, blisko... troszke poza kadrem :), zostawili w tym miejscu mnostwo energii :)
szron
 

Re: Anastazjowy Domek

Postprzez Arjuna » 19 Sie 2013, 08:32

Cudowne zdjęcia Hipko <zakochany> Rozmarzyłam się ... <rose>
Awatar użytkownika
Arjuna
 
Posty: 144
Rejestracja: 05 Mar 2012, 11:06
Rodowe Siedlisko/Wioska: Tworzę Rodowe Siedlisko

Re: Anastazjowy Domek

Postprzez Hipka » 19 Sie 2013, 10:14

Dwa pierwsze zdjęcia pochodzą z Sioła Budy niedaleko Białowieży. To taki żyjący skansen, bo domki można nie tylko obejrzeć, ale też w nich pomieszkać, a warzywnik służy do karmienia gospodarzy i gości. W tych domach mieszkali (i pomieszkują) ludzie, sprzęty służyły i służą, a wystrój jest tradycyjny, a nie wymyślony przez projektanta, stąd to wrażenie prawdziwości. Tak mieszkali tam ludzie jeszcze kilkadziesiąt lat temu. <luck>
Awatar użytkownika
Hipka
 
Posty: 844
Rejestracja: 09 Sty 2011, 17:00
Miejscowość: Polesie

Postprzez Amira » 19 Sie 2013, 10:46

.
Ostatnio edytowany przez Amira, 16 Paź 2013, 15:55, edytowano w sumie 1 raz
Amira
 
Posty: 164
Rejestracja: 25 Kwi 2013, 12:52

Re: Anastazjowy Domek

Postprzez Hipka » 21 Sie 2013, 10:42

Jeśli Wam się podobają, to jeszcze kilka zdjęć :mrgreen:
Nie posiadasz wymaganych uprawnień, by zobaczyć pliki załączone do tej wiadomości.
Awatar użytkownika
Hipka
 
Posty: 844
Rejestracja: 09 Sty 2011, 17:00
Miejscowość: Polesie

Re: Anastazjowy Domek

Postprzez Hipka » 21 Sie 2013, 10:45

I jeszcze takie:
Nie posiadasz wymaganych uprawnień, by zobaczyć pliki załączone do tej wiadomości.
Awatar użytkownika
Hipka
 
Posty: 844
Rejestracja: 09 Sty 2011, 17:00
Miejscowość: Polesie

Re: Anastazjowy Domek

Postprzez Hipka » 21 Sie 2013, 10:48

A tu wygląda jak domki w Ziołowym Zakątku:
Nie posiadasz wymaganych uprawnień, by zobaczyć pliki załączone do tej wiadomości.
Awatar użytkownika
Hipka
 
Posty: 844
Rejestracja: 09 Sty 2011, 17:00
Miejscowość: Polesie

Re: Anastazjowy Domek

Postprzez szron » 21 Sie 2013, 10:49

ladnie, ladnie... bajkowo :) Pamietajmy jednak (sorki ze sciagam z oblokow na ziemie) ze estetyka i cudowny wyglad, musza tez isc w parze z rozwiazaniami funkcjonalnymi, bo domki te beda sluzyc przede wszystkim do mieszkania w nich :) a w nastepnej kolejnosci do ogladania :)
szron
 

Re: Anastazjowy Domek

Postprzez Hipka » 21 Sie 2013, 11:04

W tym ostatnim domku mieszkała bardzo wygodnie moja córka zimą w czasie pracy w Ziołowym Zakątku. To autentyczny podlaski dworek, który przez wieki służył do mieszkania, nie do ozdoby. Kuchnię kaflową, choć nie tak ładną, mam u siebie i nie mogę wyjść z zachwytu nad jej praktycznością. Domy z zielonymi dachami to Skandynawia - ciągle w nich ludzie mieszkają od czasów wikingów. Jedynie ten "skalniak" wydaje mi się niezbyt praktyczny na nasz klimat, ale na śródziemnomorski może być... :lol: Zamieszczam zdjęcia domów, które są autentyczne i do dziś często wykorzystywane z zadowoleniem. Może kiedyś zdobędę się na dokładniejsze opisy. Wiecie, do wygody niewiele potrzeba - żeby było sucho i ciepło, żeby można było się wyspać i strawę ugotować. Reszta to rzeczy może przydatne, ale często niekonieczne. Mamy sztucznie rozdmuchane potrzeby i często trudno wyobrazić sobie, że wygodnie można żyć bez tego. Pamiętam, jak mój mąż, typowy mieszczuch, był na początku powalony brakiem bieżącej wody w naszym domu (teraz już ją mamy). A tu okazało się, że dzięki studni wszystko jest umyte, wyprane. Na kaflowej kuchni grzał się wielki gar i można było się całkiem fajnie umyć wieczorem. Dla mnie to była codzienność zapamiętana z dzieciństwa, dla niego odkrycie.
Awatar użytkownika
Hipka
 
Posty: 844
Rejestracja: 09 Sty 2011, 17:00
Miejscowość: Polesie

Re: Anastazjowy Domek

Postprzez Amira » 21 Sie 2013, 11:31

Hipka napisał(a):A teraz gliniana chatka, żeby nie było, że dyskryminuję :). Co prawda to drewno jest moim ukochanym materiałem na dom, ale ta nieźle wygląda, prawda?

Załączniki

gliniany domek.jpg

<szron> <gwiazda> <slonce>

DOMEK

Taki Domek wymyśliłam sobie kiedyś
Taki Domek „przyszedł” do mnie właśnie wczoraj
W takim Domku mieszkać będę, wiersze pisać, zbierać zioła
A na razie idę spotkać własny „cień” <moon>

Ja zamieniam „swoje techno” na Miłości Śpiew <bird>
Ja zamieniam zrozumienie w akceptacji milczenie
Tak mi lepiej, lżej, weselej, Niczym cieszę się :lol:
Nic to przecież - Wszystko co już JEST <taichi>

I z obłoków na swą Ziemię zawsze mogę zejść
Zawsze wtedy gdy Obecność moja Wszędzie Jest
Wówczas nie ma już potrzeby, by obawiać się
Że coś runie mi na głowę, bo na chmurze siedzieć chcę

Zawsze mogę zejść z swej chmury, do domeczku swego w Teraz
I na Ziemi zwilżyć bose stopy swe
Ja Radością Jestem Zawsze i Oddechem swym
I Radością i Miłością <serce> Ja żyć chcę...


Amira <kwiat>
Amira
 
Posty: 164
Rejestracja: 25 Kwi 2013, 12:52

Re: Anastazjowy Domek

Postprzez iwona-123 » 22 Sie 2013, 09:22

Witajcie,
<serce>

Bardzo Podoba mi się pomysł Anastazjowego Domku jako pierwszego kroku by pozostać i BYĆ - zamieszkać na swojej Przestrzeni Miłości:)

Już to Widzę Oczami swojej Wyobraźni.... wyobrażam to sobie jako wspólne dzieło "Anaztazjowej Wspólnoty" pełne Radości, Śmiechu :lol: i wspólnej Zabawy...

jako odrodzenie odnowienie prawdziwego Rytuału Zaślubin, podczas którego wszólnie ciesząc się Szczęściem i Nowo Narodzoną Miłością <love> , razem budujemy NOWE Przestrzenie Zdrowia Radości Szczęścia Miłości.... <serce>

i Niech Rozkwitają po Wsze Czasy !!! <kwiat> <kwiat> <kwiat> <kwiat> <kwiat>

dokładnie tak jak opowiadała Anastazja:) <serce>

Zdrowia !!! Waszym Jasnym, Dobrym Myślom !!! ;)

Iwona
iwona-123
 
Posty: 208
Rejestracja: 14 Sty 2013, 13:18
Miejscowość: Borne, gmina Ostrowice, woj. zachodniopomorskie
Rodowe Siedlisko/Wioska: Tworzę Rodowe Siedlisko

Re: Anastazjowy Domek

Postprzez szron » 22 Sie 2013, 09:35

Oczywiscie iwona-123 ze tak to sie musi odbywac :) od razu na poczatek duzo dobrej energii :) Tak kiedys nasi przodkowie budowali nowy dom w siedlisku, cala wspolnota budowala, pomagala, robila prowiant, spiewala, czyscila :) I to nie mowie o przodkach ktorzy gdzies tam znad Dniepru przywedrowali, tak postepowali Slowianie juz tutaj, miedzy Wisla a Odra :) Tak juz dzis prawie nikt nie robi, tylko Amisze zachowali ta piekna tradycje, oj uczyc sie nam od nich wielu Dobrych Rzeczy, uczyc... Tak tylko mysle ze ciezko i moze dlugo nam bedzie czekac na Nowe Pary i jesli jakis "singiel/ka" rowniez poprosi o pomoc przy swoim "anastazjowym domku", to chyba nikomu takiej pomocy nie odmowimy? :)
szron
 

Re: Anastazjowy Domek

Postprzez szron » 22 Sie 2013, 09:41

Hipka napisał(a):A teraz gliniana chatka, żeby nie było, że dyskryminuję :). Co prawda to drewno jest moim ukochanym materiałem na dom, ale ta nieźle wygląda, prawda?

Specjalnie dla Ciebie Hipko polaczenie obu tych technologii w jednym domku :) Drewniana konstrukcja i "moduly" wypelnione bloczkami gliniano-slomianymi a na to drewniana elewacja :)

http://www.chronmyklimat.pl/7-aktualnosci/11819

sloma2.jpg

sloma3.jpg
Nie posiadasz wymaganych uprawnień, by zobaczyć pliki załączone do tej wiadomości.
szron
 

Re: Anastazjowy Domek

Postprzez wiola » 02 Paź 2013, 10:03

troche o technologii http://vimeo.com/23128219
tez zostala wydana ostatnio ksiazka o domach i tynkach z gliny
wiola
 
Posty: 4
Rejestracja: 31 Sie 2013, 15:07
Miejscowość: Gdańsk

Poprzednia

Wróć do Technologie

Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 2 gości